Wolna Szkoła Pozytywki

Prowadzimy zajęcia edukacyjne, kulturalne, społeczne, które pomagają w codziennej edukacji i rozwoju dzieci i młodzieży w wieku od 3 do 14 lat (do VIII klasy szkoły podstawowej). Nasza Szkoła Pozytywki to otwarta przestrzeń dla każdego zainteresowanego. Wachlarz zajęć, które nie są obowiązkowe zmienia się zgodnie z potrzebami i zasobami. Są to m.in.: jazda konna, hobby horse, joga, mantramusli, grafika komputerowa, programowanie, unplugged, teatr impro i wiele innych. W natłoku zajęć nie zapominamy jednak jak ważne jest również dla Nas wspólne bycie w codzienności, tu i teraz.

Zajęcia w Szkole Domowej Pozytywki prowadzone są od poniedziałku do piątku, wymiennie, odbywają się na ul. Roosevelta 22 w centrum Wrocławia oraz w Wiosce Dziecięcej w Wyszogrodzie koło Oleśnicy, gdzie zajmujemy się zwierzętami i gospodarstwem. Od czerwca do października spędzamy najwięcej czasu właśnie tam. Wspieramy rodziny w edukacji domowej i współpracujemy z Nimi w różny sposób.

Jak wygląda nasz dzień?

Wczesne godziny poranne to czas zajęć indywidualnych, śniadania i przygotowywania warzyw i innych składników na obiad.

Gotujemy wspólnie z uważnością na diety i potrzeby. 

Około 10:00 spotykamy się na zebraniu społeczności podczas którego ustalamy działania na dany dzień i dzielimy się na grupy warsztatowe.

W trakcie dnia koło 12:30 jemy wspólnie zupę, a koło 15:00 – II danie.

Po 15:00 mamy czas na porządkowanie przestrzeni po warsztatach oraz swobodne aktywności. 

Tematy warsztatów to propozycje i zaciekawienia dzieci oraz dorosłych. 
Dzielimy się na bieżąco naszymi działaniami na Fanpage’u

Jesteśmy otwarci na pomysły dzieci i dorosłych, wzajemnie się inspirujemy i wspieramy w działaniach, chętnie uczestniczymy w działaniach zewnętrznych i proponujemy aktywności otwarte dla innych.



Spodobała Ci się nasza inicjatywa i chciał(a)byś, żeby Twoje dziecko do nas dołączyło? Nic trudnego!

Najlepiej Nas odwiedzić po prostu, porozmawiać, zobaczyć, poczuć:) Można dołączyć do naszych działań codziennych, można na wakacje. Nie ogłaszamy puli miejsc, bo nie dążymy do jakiegoś idealnego składu. Zachęcamy do obejrzenia materiałów dostępnych w sieci, telefonu i żywego kontaktu. 

Zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku. Wachlarz zajęć, które nie są obowiązkowe zmienia, zgodnie z potrzebami i zasobami. W ostatnim czasie są to, m.in.: jazda konna, hobby horse, joga, mantramusli, grafika komputerowa, programowanie, unplugged, teatr impro i tutaj się zatrzymamy w wymienianiu, ponieważ równie ważne, a często ważniejsze jest dla Nas jest wspólne bycie w codzienności, tu i teraz. Czyli – dbanie o naszą przestrzeń i podstawowe potrzeby, jak jedzenie i picie – wspólnie gotujemy i planujemy posiłki. Kolejny obszar to opieka nad zwierzętami i przestrzenią – jesteśmy odpowiedzialni za to, co „oswoiliśmy i zasiedliliśmy”. Dbamy o to, żeby mieć czas na swobodne aktywności, wyjścia i realizowanie pomysłów bieżących – tych spontanicznych i tych zaplanowanych. Często siadamy w kręgu i po prostu rozmawiamy na temat różnych wydarzeń, relacji, konfliktów. Prowadzący zajęcia to pedagodzy – ci , którzy regularnie współpracują z Nami oraz goście, w tym rodzice oraz dzieci i młodzież. 

Aktualnie w codziennej edukacji i rozwoju (od poniedziałku do piątku) towarzyszymy dzieciom i młodzieży w wieku 3-15 lat (do VIII klasy szkoły podstawowej). Mamy w planach stworzenie przestrzeni dla licealistów.

Zajęcia w różne dni, wymiennie, odbywają się na ul. Roosevelta 22 w centrum Wrocławia oraz w Wyszogrodzie koło Oleśnicy, gdzie zajmujemy się zwierzętami i gospodarstwem. Od czerwca do października spędzamy najwięcej czasu właśnie tam.

Nasza przestrzeń wciąż się rozwija, dysponujemy krytą ujeżdżalnią, stajnią, którą zamieszkują konie, kozy i przepiórki. W domu można spotkać koty, psy i ocelota. Uprawiamy rośliny w szklarni i na grządkach. Dysponujemy także ścianką wspinaczkową oraz warsztatem stolarskim.   

Na co dzień jesteśmy przy rozwijaniu umiejętności – tych, które znajdują się w podstawie – także. Podejmując różne aktywności, planując zajęcia uwzględniamy gotowość i zaciekawienie uczestników, zasoby dorosłych i terenu oraz podstawę programową. Ważne jest dla Nas poczucie sensu podejmowanych zajęć i ich korzystnego wpływu na rozwój dziecka, społeczności. Zależy Nam by to, co robimy i jak się uczymy nie było odseparowane od rzeczywistości, np.: nauka liczenia może odbywać się w kuchni, gatunki drzew staramy się poznawać w lesie, a przy okazji dyskusji o filmie doświadczamy szukania argumentów. Pomagamy naszym uczniom w nauce przed egzaminami.

Najlepiej Nas odwiedzić po prostu, porozmawiać, zobaczyć, poczuć:) Można dołączyć do naszych działań codziennych, można na wakacje. Nie ogłaszamy puli miejsc, bo nie dążymy do jakiegoś idealnego składu. Zachęcamy do obejrzenia materiałów dostępnych w sieci, telefonu i żywego kontaktu.

To młodsi i starsi dorośli, którzy w większości współpracują z Pozytywką od wielu lat. Każdy z Nas jest w swoim procesie rozwoju, odkrywania różnych pasji, wzbogacania swoich zasobów do pracy z dziećmi i jednocześnie wpływa na pozytywkowe trendy, dokłada ważne elementy do ewoluowania całej społeczności. Sporo rozwiązań, pomysłów, poglądów już za Nami. Z radością i zaciekawieniem, czasem niedowierzaniem, patrzymy wstecz oraz w przyszłość. Cieszy Nas to, że są wśród nas osoby będące jednocześnie rodzicami. Uważamy, że nasza różnorodność poglądów, wyuczonych zawodów, energii i hobby pozwala czerpać od siebie nawzajem i jednocześnie pozwala dzieciom doświadczać różnych relacji z dorosłymi.

Jesteśmy otwartą społecznością i staramy się stworzyć jak najlepsze warunki dla rozwoju dzieci, wspierać rodziców, czerpać z zasobu profesjonalistów, wzbogacać swój warsztat. Zależy Nam by być w regularnej współpracy ze specjalistami z zakresu psychologii rozwojowej, logopedii, terapii pedagogicznej oraz pedagogiki specjalnej. Wspólnie szukamy rozwiązań sytuacji, tworzymy przestrzeń na konsultacje, jeśli potrzeba regularne spotkania. Podczas codziennych działań proponujemy aktywności rozwojowe i profilaktyczne. Nie etykietujemy dzieci z racji trudności, wiemy także, że rozwój bywa nieharmonijny, a różne doświadczenia wpływają na kształtowanie postaw, które trudno przyjąć społecznie. Szukamy w sobie zasobów, by wspierać w tym siebie i dzieci. Ważne jest dla nas poczucie bezpieczeństwa i spójności całej społeczności.